Een Midi en een You trui


Na een jaar prutsen op mijn naaimachine voelde ik me klaar voor de volgende stap in dit avontuur: het naaien van kleding. Ik stapte de boekenwinkel binnen en was direct verkocht voor “Stof voor durf-het-zelvers nummer 3” van Griet en Annick. Dit boek bevat zowel brei- als naaimodellen en vooral een hele duidelijke uitleg met foto’s.


Dochterlief werd als eerste getrakteerd op de trui met grafische lijnen. In de stoffenwinkel zochten we samen naar een stofje en aan dit teddyzachte weefsel kon ze niet weerstaan. In geen tijd zat deze leuke trui in elkaar. Enig probleempje, het hoofd van mijn dochtertje geraakte niet door de halsopening, aaahhhhhhh!  Geen probleem, alles werd losgetornd, de hals sneed ik wat meer uit, terug onder de naaimachine en hopla probleem opgelost! Lotte is ondertussen verslaafd aan deze heerlijke warme trui, vooral de zakjes vindt ze fantastisch. Vriendinnetjes vroegen al meermaals in welke winkel ze deze gekocht heeft en heel fier vertelt ze dan dat haar mama die trui gemaakt heeft.



Na de Midi riskeerde ik mij dan ook maar aan de You trui voor manlief. Ik koos voor een donkerblauwe sweaterstof met zwarte boordstof.  Lekker warm en cosy home wear! 



Happy daughter, happy husband, happy mom!